مهندسی بهداشت محیط

مهندسی بهداشت محیط

مهندسی بهداشت محیط، منابع ارشد و بهداشت محیط، آب و فاضلاب و بهداشت محیط، گندزداها و بهداشت محیط، مبارزه با ناقلین و بهداشت محیط
مهندسی بهداشت محیط

مهندسی بهداشت محیط

مهندسی بهداشت محیط، منابع ارشد و بهداشت محیط، آب و فاضلاب و بهداشت محیط، گندزداها و بهداشت محیط، مبارزه با ناقلین و بهداشت محیط

تامین گرمای ساختمان اداری جدیدی در نزدیکی ایستگاه به روشی جدید

گرمای بدن صدها هزار فردی که هر روزه از ایستگاه مرکزی استکهلم عبور می‌کنند، برای تامین گرمای ساختمان اداری جدیدی در نزدیکی این ایستگاه، استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از خبرگزاری فرانسه ، “کارل سوندهولم” از شرکت دولتی “جرن‌هوست” سوئد و مدیر این پروژه گفت: جمعیت بسیار زیادی از ایستگاه مرکزی عبور می‌کنند، ما قصد داریم بخشی از گرمایی که این افراد تولید می‌کنند در کمک به تامین گرمای یک ساختمان جدید، مهار کنیم.
روزانه حدود ‪ ۲۵۰‬هزار نفر برای استفاده از مترو، قطارهای رو زمینی و یا مراجعه به فروشگاههای فراوان داخل این ایستگاه، در آن رفت وآمد دارند.
سوندهولم اظهار داشت: همه مردم گرما تولید می‌کنند و در حقیقت خلاصی یافتن از این گرما بسیار دشوار است. قصد ما این است به جای بازکردن پنجره‌ها و هدر دادن تمام این گرما، آن را بوسیله سیستم تهویه مهار کنیم.
وی گفت: گرمای بدن می‌تواند آب را گرم کند اما در عوض می‌توان آن را از طریق لوله‌هایی به یک ساختمان اداری جدید انتقال داد. این ساختمان شامل یک هتل کوچک و چند فروشگاه نیز می‌شود که انتظار می‌رود تا اوایل سال ‪۲۰۱۰‬ ساخت آن به اتمام برسد.
مدیر این پروژه گفت: این یک فناوری قدیمی است امابا شیوه جدیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فناوری فقط شامل لوله، آب و پمپ‌ها است که البته تاکنون به این شکل از آن استفاده نشده است.
وی افزود: استفاده از این فناوری هزینه‌های گرمایشی را در ساختمانها تا ‪ ۲۰‬درصد کاهش می‌دهد.

منبع:سایت پزشکان بدون مرز http://www.pezeshk.us
ابراهیم ندرلو مدیر سایت مهندسی بهداشت محیط و صنعتی- سایت موِژ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد